Damer A

Damlaget 2020/2021: M9 presenteras
2020-04-22 13:00
Damlagets trupp är klar och kommer presenteras positionsvis här på hemsidan de kommande dagarna. Idag är det mittniornas tur.

Mattias Johansson uttalar sig om varje spelare:

Cajsa Mattisson (född 2000)
"Hon är loket som driver det här laget framåt när det gäller träning. Cajsa är oerhört seriös med sin handboll och hon har bestämt sig för att göra det som krävs för att bli en bra handbollsspelare. När hon skadade sitt korsband i augusti förra året hade hon provtränat med Lugi och precis tackat ja till att träna med H65 Höör en gång i veckan. Hon förväntas göra comeback tidigast kring jul.

Kajsa Lundin (född 1997)
"Kajsa har varit en oerhört viktig spelare för mig de senaste tre säsongerna. Hon är trygg och lojal med spetskompetens i sin snabbhet. Till sommaren tar hon examen som sjuksköterska vilket gör att hon inte vet hur mycket tid hon kan & vill lägga på handboll. Jag är glad att hon kommer att vara en del av laget ytterliggare en säsong oavsett hur formerna blir."

Nyförvärv 1 & 2 (presenteras individuellt vid senare tillfälle)
"När Anna Olsson valde att sluta, Kajsa Lundin tar examen i sommar och ett par spelare från de egna leden valde att tacka nej till A-lagskontrakt uppstod ett hål. Att värva spelare är inget självändamål för oss, men nu blev situationen som den blev och vi hade tur som fick tag på två unga spelare som lockades av bra tränings- och utbildningsmöjligheter. Dessa två spelare kommer att hjälpa både verksamheten och dess spelare framåt. Samtidigt gör vi också bedömningen att de ungdomsspelare vi har i föreningen på denna positionen är talangfulla, men att de mår bäst av att i lugn & ro få arbeta i U-laget & division 2 under nästa säsong. På detta sätt tror vi att våra unga spelare förbereds för att på sikt driva vårt A-lag vidare in i framtiden."

Imorgon presenteras mittsexorna.

Tung helg för damerna2022-02-21 11:06