Herrjuniorer

Stora framgångar för pojkar 03 i Alingsås
2017-04-24 21:46

I helgen avgjordes potatiscupen i Alingsås. IFK var representerade med 3 lag i pojkar 03 klassen. Starka klubbar inom herrelit skulle även visa sig vara starka klubbar i 03 klassen. Lag som bland annat Aranäs, Önnered, RP Linköping, Anderstorp och Alingsås gav våra killar starkast möjliga motstånd som finns utanför Skåne i Sverige.

Våra 3 lag tog tag i taktpinnen direkt och vann alla 9 gruppspelsmatcherna på ett övertygande sätt. Det innebar att vi slutade som gruppvinnare i 3 grupper och dessutom helt obesegrade i gruppspelet. Det var en fantastisk prestation och visar en otrolig bredd minst sagt. Väl i A slutspelet så lyckades 1 av våra lag gå hela vägen. Efter dramatiska matcher så lyckades de vinna finalen mot ett välspelande RP Linköping. De andra 2 lagen hade tuffa matcher i slutspelet och med lite stolpe ut slutade det med förlust med minsta möjliga marginal mot Aranäs och tvärstopp mot ett Anderstorp i åttondelsfinalen.

Hela 32 spelare i just den kullen följde med från IFK. En galen bredd. Killarna ska ha en stor eloge för att de alla är med och bidrar på sin nivå och gör sitt yttersta i varje i match. En härlig inställning som de kommer ha stor nytta av senare i livet.

/Marcus Kjellman, tränare p03.

2018-05-16 15:22
Hallbybollen 20152015-01-07 12:26