Damer A

Hedda & Julia fortsätter
2022-03-24 10:12

Julia Isberg (född 1996) avslutar precis sin fjärde säsong i laget och Hedda Källström (född 1999) sin andra säsong, de har nu båda alltså valt att förlänga sina kontrakt. Med Vinslövs HK som moderklubb har Julia även representerat Kristianstad HK samt Åhus Handboll medan Hedda har H65 Höör som moderklubb.

Mattias Johansson:
"Det är helt klart två otroligt viktiga pusselbitar i lagbygget som föll på plats när dessa två tjejer valde att förlänga. Julia har varit en del av lagets ryggrad i flera år nu och vi har som ambition att hon ska ta en större roll som försvarsgeneral kommande säsong, en roll jag tror att hon kommer axla strålande med tanke på hennes rutin och lugn. Hedda bidrar mycket till laget med sin erfarenhet av högt tempo och tuffhet från säsongerna med H65:s lag i SHE, framförallt under våra träningar. Där finns fortfarande mycket i Hedda som jag ser fram emot att få vara med och locka fram. Hennes högstanivå är otroligt hög och kommande säsong blir fokus på att minska skillnaderna mellan bra och dåliga prestationer."

Hedda Källström:
"Att skriva på ett tredje år för det här laget känns oerhört roligt. Det ska bli kul och spännande att se min och lagets utveckling nästa säsong. Det är även kul att förlänga med en klubb som ger en alla förutsättningar till att utvecklas. Så ser verkligen framemot en ny säsong med detta härliga gäng!"

Julia Isberg:
"Jag känner en stor trygghet och inspiration i att spela handboll i det här laget och det var en självklarhet för mig att förlänga. En särskild trygghet känner jag till att spela försvar och nästa år vill jag vara med och skruva upp nivån för att skapa seriens tuffaste försvar."

Tung helg för damerna2022-02-21 11:06
Förlust för damlaget2021-12-20 12:43